سمینار علمی کم خونی داسی شکل

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
سمینار دو روزه علمی کم خونی داسی شکل در تاریخ ۲ و ۳ اسفندماه ۱۳۹۶ در جزیره قشم با حضور بیش از ۴۰ نفر از فوق تخصصین در رشته هماتولوژی و انکولوژی کشور برگزار گردید.

دکتر حسن ابوالقاسمی در خصوص برگزاری آن اشاره داشتند: (سپاس به درگاه احديت كه بار ديگر توفيق پيدا كرديم برگزار كننده يكي ديگر از همايش هاي منطقه اي انجمن باشيم. تقاضاي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان و داوطلب شدن براي برگزاري يك همايش در مورد هموگلوبينوپاتي ها تصميم با ارزشي بود كه هيئت مدير انجمن تصميم گرفت بر مبناي آن موضوع آنمي Sickle Cell را كه از عناوين مهم و در عين حال مقفول مانده در سالهاي اخير بود براي همايش انتخاب كند. هر چند بيماري سيكل سل در ايران به لحاظ وجود هموگلوبين جنيني بالا ملايم‌ تر از از خيلي ديگر از نقاط ديگر از نقاط دنيا تظاهر مي كند اما وجود بيش از دو هزار بيمار سيكل سل و سيكل تالاسمي در استان هاي جنوبي كشور ايجاب مي كند كه انجمن خون و سرطان كودكان برنامه هاي جامع تر آموزشي و پژوهشي را براي پوشش دادن به آن تدارك ببيند. اميدوارم اين همايش دو روزه كه توسط دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان و انجمن خون و سرطان كودكان ايران تدارك ديده شدن طليعه اي براي تلاش هاي بيشتر و موثرتر در اين زمينه باشد و تمام بيماران عزيز بتوانند از نتايج آن بهره مند شوند.)

دکتر محمد فرانوش دبیر علمی سمینار  در خصوص نحوه برگزاری آن اظهار داشتند: (این برنامه دو روزه فرصتی مناسبی است تا اطلاعات خود را در زمینه اپیدمیولوژی  تشخیص پیشگیری و درمان به روز نماییم در این سمینار همکارانیمتبحردر این بیماری از خارج از کشور به ارایه سخنرانی در موضوع مورد بحث خواهند پرداخت. مباحث اصلی در روز اول بر اپیدمیولوژی تشخیص و عوارض درمان همراه با ارایه گزارشی از بیماران واقعی و بحث وتبادلنظرهمکاران در زمینه کنترل و پیشگیری بهتر از عوارض خواهد بود. در روز دوم سمینار به اهمیت درمان های جامع  و داروها ی جدید با ارایه و گزارش موارد  جالب پرداخته میشود.)

 

 

برنامه سمینار                            کتابچه سمینار 

 

[table id=2 /]